poniedziałek, 2 lipca 2012

Z cyklu: psychologia

                                                          tolle.pl


Jedną z pierwszych książek, jaką polecili nam przeczytać wykładowcy na studiach psychologicznych, był bestseller Robertta B. Cialdiniego "Wywieranie wpływu na ludzi" GWP. Książka pisana prostym językiem, nieprzepsycholigizowanym. Złożona z ośmiu ciekawych rozdziałów. Dużo obrazków, dużo przykładów... mało teorii :) Warto do niej zajrzeć, by lepiej zrozumieć nasze zachowanie.
Na pewno coś już słyszeliście o regule wzajemności, zaangażowaniu i konsekwencji, społecznym dowodzie słuszności, lubieniu i sympatii, sile autorytetu, niedostępności i wpływie w mgnieniu oka.. ale uwierzcie, że warto bliżej przyjrzeć się tym zagadnieniom. Po to, by nie dać się naciągnąć. Muszę się przyznać, że dopóki nie zaczęłam studiować psychologii, padłam wiele razy ofiarą naciągaczy. Kupowałam coś, co wcale nie było mi potrzebne. Pieniądze wyrzucone w błoto..
Dlatego, jeżeli chcecie się dowiedzieć, jak to się dzieję, że ktoś ulega wpływowi drugiej osoby i jakie techniki wpływania na innych okazują się skuteczne, sięgnijcie po tą pozycję :)


7 komentarzy:

  1. Mialam takie zajęcia z psychologii (: i tak sie zastanawiam czy przypadkiem tej ksiązki nie widziałam u taty w biblioteczce... trzeba poszukać (:

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. jest bardzo popularna, więc możliwe, że znajduje się u Twojego taty.. znalazlas?:)

      Usuń
  2. Hmmm chyba sięgnę, bo mnie zaciekawiło ;D

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja się troszkę interesuję psychologią, po książkę sięgnę w miedzyczasie na pewno :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie wiem dlaczego, ale nie przekonuje mnie:) Piszesz, że aż tak psychologią nasiąknięta nie jest, ale odczuwam inaczej:P O, czyli muszę zrozumieć siebie:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. jak chcesz zrozumieć siebie i innych to polecam:
      http://www.gwp.pl/6747,zrozumiec-siebie-i-innych-psychologia-poznania-spolecznego.html
      ;)

      Usuń